תפריט נגישות

הרש לייב מררו ז"ל

הרש לייב מררו
בן 68 במותו
בן פייגה ויצחק
נולד ברומניה - דורוחוי
בי"ז באדר ב' תרע"ג, 26/3/1913
התגורר בנהריה
חלל פעולת איבה
בי"ג בתמוז תשמ"א, 15/7/1981
מקום אירוע: נהריה
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: נהריה - ישן
הותיר: אישה ואחים

קורות חיים

הרש, בן יצחק ופייגה, נולד בי"ז באדר ב' תרע"ג, (26.03.1913), בדורוהוי, רומניה. בן שני להוריו, ולו שבעה אחים ואחיות. בהיותו בן חמש שנים חלה ונשקפה סכנה לחייו, אז הוסף לשמו השם לייב (חיים).

משבגר, הרש נישא לשרה. עם תחילת מלחמת העולם השנייה הם נלקחו, יחד עם אימו של הרש ואחיו הצעירים שרה ולייזר, למחנה הריכוז טרנסניסטריה. שלושה אחים של הרש הספיקו לברוח לבוקרשט הבירה, שם הגן עליהם המשטר המלוכני מפני שליחתם למחנה הריכוז, ובמקום זאת הם נאלצו לעבוד בעבודות כפייה במחנות ברחבי רומניה.

במחנה הריכוז הרש נאלץ לקבור במו ידיו את אימו ואת אחיו הצעיר לייזר בן ה- 13, שמתו מטיפוס. אביו של הרש, עגלון-ירקן, נרצח כבר בתחילת המלחמה, ב- 01.07.1940, בפוגרום של "לגיון הברזל" הרומני בדורוהוי. היה זה בשובו מהכפר בו קנה סחורה. האב עבר בבית הקברות היהודי בעת שנערכה בו לווייה, ושם נרצח עם המלווים. בנותיו מצאו אותו כעבור שלושה ימים, וקברו אותו בעצמן.

בקיץ 1959 עלו הרש ורעייתו לישראל, והתיישבו בנהריה, בגבעת טרומפלדור. הרש עבד במפעל "ישאסבסט".

בתחילת שנות השבעים עבר הרש לגור ברמלה, ליד קרובי משפחתו, אלא שהגעגועים גברו עליו והוא שב לנהריה, וקנה בית בשכונת עמידר.

ביום רביעי אחר הצהריים, י"ג בתמוז תשמ"א, (15.07.1981), יצא הרש ממקום עבודתו, רכוב על קטנועו, לעבר ביתו בנהריה. הוא עצר לקניות בחנות ירקות, וכשהמשיך בדרכו החלו ליפול על העיר פגזי קטיושה שנורו מלבנון. אחד הפגזים נפל סמוך לקטנוע, והרש נהרג במקום.

בן 68 במותו. הרש הותיר אישה ואחים. הובא למנוחות בבית העלמין בנהריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה