תפריט נגישות

רס"ל אבי שחק טיטלמן ז"ל

אבי שחק
בן 23 בנפלו
בן מלכה ושייע
נולד ברומניה - יאסי
בי"ג באייר תש"ז, 3/5/1947
התגורר בנהריה
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחיל הים ב"ח
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' באייר תש"ל, 15/5/1970
מקום נפילה: אילת
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 2, שורה: 6, קבר: 1.
הותיר: אב ואם

קורות חיים

בנם יחידם של שייע ומלכה. נולד ביום י"ג באייר תש"ז (3.5.1947) בעיר יאסי שברומניה.

אבי עלה עם משפחתו ארצה בשנת 1951, התאקלם בחיי הארץ והיה כ"צבר" לכל דבר. הוא היה מהיר תגובה וחריף ויחד עם זאת היה שקול ורציני בכל אשר עשה. הוא התחנך בבית-הספר היסודי דתי "רמב"ם" ובבית-הספר התיכון העיוני "ויצמן" בנהריה והיה בן מסור ונאמן להוריו, הוא נהג בהם כבוד ואהבה רבה. ועל כן אהבוהו וכיבדוהו מכריו וחבריו. הוא היה ספורטאי נלהב והשתתף בפעולות ספורט. בשעות הפנאי אהב לעסוק במלאכת יד ובעיקר בהרכבת דגמי אוירונים. לפני גיוסו לצה"ל למד בבית-הספר הימי בעכו.

אבי גויס לצה"ל בנובמבר 1965 והוצב לחיל הים. הוא שירת בנאמנות ובמסירות ומילא עד תום את כל התפקידים שהוטלו עליו עד שנבחר לשרת בקומנדו הימי. הוא השתתף במלחמת ששת הימים, באומץ רב ובאמונה בניצחון. כשחזר מן המלחמה חיפש אתגרים חדשים. במהלך שירותו הצבאי נשלח להשתלמות בחו"ל, את עבודתו בחו"ל סיים בהצלחה רבה. בין הפעולות הרבות שנעשו בחיל הקומנדו הימי, היתה גם הפשיטה על האי גרין (שאבי השתתף בה) והבאת הרדאר המצרי. פעולה שהצלחתה הדהדה בתקשורת כהצלחה גדולה של צה"ל וכאחת המשימות הבלתי אפשריות שהצליחו. בפעולה זו נהרגו חלק מאנשי הקבוצה וחלקם נישבו בידי המצרים. אבי שחק טיטלמן ועוד חייל קומנדו חזרו בשלום מהפעולה. במהלך שירותו השתתף במבצע "שרבורג".

אבי התנדב לשייטת 13 למרות היותו בן יחיד להוריו וחתם 5 שנים קבע.

עבודתו בחייו האזרחיים הייתה עבודה בטחונית, וכך מצא את מותו ביום ט' באייר תש"ל (15.5.1970), כאשר נפל בעת מילוי תפקידו בהתפוצצות מטען חבלה באונייה. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בנהריה.

אבי תכנן להתחתן שבועיים מתום הפעולה בה נהרג. בתקופה זו נרשם והתקבל ללימודים אקדמיים באוניברסיטת תל-אביב. התשובה על קבלתו ללימודים נתקבלה מיד בתום "השבעה" לאחר מותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה