תפריט נגישות

טוראי אברהם אוחיון ז"ל

אברהם אוחיון
בן 18 בנפלו
בן רחל ומסעוד
נולד במרוקו - קזבלנקה
בתשי"ז, 1956
התגייס ב-אוגוסט 1974
שרת בנח''ל מפח"ט 5, ביסלמ"ח גד' 906
נפל בעת שירותו
בי"א בחשוון תשל"ה, 27/10/1974
מקום קבורה: שלומי
הותיר: אם ושבעה אחים ואחיות

קורות חיים

בן מסעוד ז"ל ורחל. נולד בתשי"ז (1956) בקזבלנקה שבמרוקו. כחודש ימים אחרי הולדתו עלתה משפחתו לישראל והשתקעה במושב שלומי. אברהם למד בבית-הספר הממלכתי-דתי ע"ש י. בן-צבי במושב שלומי.

בתום לימודיו בבית-הספר היסודי החל לעבוד במסגרות ובבניין כדי לעזור לאמו בכלכלת המשפחה. אברהם היה נער חברותי, ישר ובעל מצפון. הוא היה רציני בגישתו לחיים ואהב לעזור לזולת. בהיותו בן למשפחה מרובת-ילדים (שבעה אחים ואחיות) עזר לאמו בעבודות הבית והיה בן נאמן ומסור. מיום גיוסו הראשון ביקש מצה"ל תמיכה לאמו - ואמנם, בקשתו אושרה, והאם קיבלה תמיכה מקסימלית של שכר חודשי קבוע. הוא היה חובב-ספורט, הצטרף כחבר לקבוצת 'הפועל' בשלומי ושיחק במשחקי-כדורגל רבים.

אברהם גויס לצה"ל באוגוסט 1974. התנדב לשרת בנח"ל ונשלח לטירונות.

ביום י"א בחשון תשל"ה (27.10.1974) נפל אברהם בעת שירותו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבמושב שלומי. השאיר אחריו אם ושבעה אחים ואחיות.

במכתב-תנחומים לאמו כתב מפקדו: "אברהם שירת ביחידתי חודש אחד. הוא היה מוכר לי כחייל טוב וממושמע, חייל שהצליח להשתלב היטב בפלוגתו ולהיות אהוד על חבריו לטירונות".

אמו של אברהם תרמה לזכרו ספר-תורה לבית-הכנסת שבבית-הספר הממלכתי-דתי ע"ש י. בן-צבי במושב שלומי- בית-הספר שאברהם למד בו בנעוריו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה