תפריט נגישות

סגן אליעזר קיד אלבז ז"ל

אליעזר אלבז
בן 21 בנפלו
בן רינה ויוסף
נולד בנהריה
בו' בטבת תשי"ט, 17/12/1958
התגייס ב-אוקטובר 1976
שרת בחטיבת הצנחנים בסיס אימונים פקמ"ז
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ג באדר תשל"ט, 11/3/1979
מקום נפילה: צומת כנות
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: נהריה
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן יוסף ורינה. נולד ביום ו' בטבת תשי"ט (17.12.1958) בנהריה. הוא למד בבית הספר היסודי ע"ש כצנלסון בנהריה, והמשיך את לימודיו התיכוניים בפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה, במגמה הביולוגית. אליעזר היה נער חברותי, אהוב ומקובל על כולם. הוא היה תלמיד טוב, אהב לקרוא ספרים והתעניין בנושאים רבים. בבית הספר נטל חלק בחוגי ספורט. היה לו כישרון טבעי לציור ופיסול. בפרק הזמן שבין סיום לימודיו לבין הגיוס לצה"ל הרבה לצייר. הוא תכנן להמשיך ולפתח את כישרון הציור לאחר שירותו הצבאי.

באוקטובר 1976 גויס לצה"ל והוצב לחיל הצנחנים. השתלם בקורס מ"כים, לאחר מכן נשלח לקורס קצינים וסיימו בהצלחה. אליעזר נשאר בבית ספר לקצינים כמדריך לשני מחזורים נוספים של צוערים. מפקדיו העריכוהו כקצין בעל ידע וניסיון בהדרכה וכבעל רצון ויזמה בתפקידו כקצין סיור. הוא הועלה לדרגת סגן ונטל חלק במבצע ליטני.

ביום י"ג באדר תשל"ט (11.3.1979) נפל אליעזר בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבנהריה. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב אל"מ דב, מפקדו של קיד: "כאשר הגיע אלי לריאיון ביקש לשרת בחטיבת גולני, ואכן רצו אותו שם מאוד. דיברתי על לבו שיישאר חודשים מספר כקצין סיור ואחר כך אעזור לו להגיע לגולני. אינני יודע אם שכנעתי אותו, אבל - הוא נשאר. אהבתי את ביטחונו העצמי ביכולתו ואת הצורה שנקט בהכנת המשימות שהוטלו עליו. בפרק זמן קצר שינה אלי את מחלקת הסיור והפך אותה למקור גאוה לכולנו. השבחים שקיבל לא הביאו אותו להתנשאות, אלא לרצון לפתח עוד, ליעל את האימון ולחדש דברים. סמכתי עליו מאוד והטלתי עליו משימות שהיו חשובות לי שיבוצעו במדויק ובמועד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה