תפריט נגישות

טוראי חנוך היינץ קרמר ז"ל

חנוך קרמר
בן 25 בנפלו
בן יני וד"ר מקס
נולד בגרמניה
בכ' בסיון תרפ"ג, 6/4/1923
שרת בחיל רגלים
נפל בפעילות מבצעית
בי"ז בתמוז תש"ח, 24/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שפרעם
באזור חיפה,כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: נהריה

קורות חיים

בן מכס ויני. נולד ב-6 באפריל 1923 בשטוטגרט אשר בגרמניה. שם עבד אביו כרופא-עינים. נתחנך בבית-ספר עממי גרמני ברוח סוציאליסטית. בקיץ 1934, עם עלות המשפחה לארץ, נשלח ל"חברת-הילדים" בקיבוץ בית-אלפא ועשה שם 4 שנים.

מנובמבר 1939 עד יולי 1941 למד בבית-הספר על שם כדורי ושם נתחבבה עליו מאד העבודה החקלאית- בכפר ובגן, בלול ובמטעים, כרועה בין עדרי הצאן וליד כוורות הדבורים. בבית-הספר שקד על הלימודים ובעיקר הצטיין בעבודה המעשית.

בקיץ 1941 סיים את לימודיו ועבר לנהריה לעבוד במשק הוריו. אמר להצטרף לקיבוץ, הואיל והעבודה במשק הקטן של הוריו לא סיפקה אותו, אבל לא יכול לעזבם ושהה עמם כ-6 שנים. בימים ההם הרבה בקריאה, למד כתבי מרכס, אנגלס ולנין ובמאוחר יותר הצטרף למפלגה הקומוניסטית.

חבריו העריצוהו בגלל בהירות מחשבתו, מסירותו לשאיפותיו ואמונתו בקדמת האדם ויעודו.

בתום מלחמת-העולם רצה ללמוד חקלאות באוניברסיטה בקליפורניה והתחיל להתכונן לבחינות-הבגרות בעזרת המכון הבריטי. משסיים את עבודת-הבחינה שלו פרצה מלחמת השחרור. לפי השקפתו שנא את המלחמה, אבל באותה עקביות הצטרף עתה עם הראשונים לשורות המגינים. פלוגתו חנתה בנהריה ותפקידה היה הבטחת ה"מאונה", אותה סירה שהובילה את האספקה לגליל המערבי המנותק.

עם פתיחת הדרך וההתקפה הראשונה על תרשיחה, מעוזו של קאוקג'י, ערכה מחלקתו נסיון להיכנס לסיכנין. חנוך פעל אז כחבלן ימאי וכחייל של חיל-הרגלים, הכל לפי הצורך. בפעולה הקרבית הראשונה שהשתתף בה, ב- 24 ביולי 1948, בסביבות שפרעם, נשלח להביא תחמושת ומשליחותו זו לא חזר. ארגז-התחמושת נשאר בידו, כשכדור האויב השיגו בדרכו. למחרת היום נקבר בנהריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה