תפריט נגישות

רס"מ ירון (קוני) לוי ז"ל

דברים לזכרו


שלום לכולם.
אנחנו, המשפחה והחברים, מכונסים כאן היום לזכרו של ירון, להנצחתו במקום זה. ממרומי הר כנען בפקוד צפון - מקום עבודתו - ואין מקום יאה לו מזה.
העבודה בשביל ירון מלאה את חייו. הוא אהב את העבודה, הקדיש לה מכישוריו, התמסר לה בכל ליבו ואהב את האנשים עמם עבד וחי. העבודה והשהייה במחיצת חבריו הסבו לו אושר גדול.
אנחנו יושבים כאן בבית הכנסת. ירון לא היה אדם דתי, אבל היה אדם מאמין ומוסרי. דתו היתה "ואהבת לרעך כמוך" - כפי שתמצת את התורה רבי עקיבא. זו היתה תמצית חייו, תמצית תורתו - אהבת האדם, כבוד האדם והיחס אנושי לאדם. וכל זאת בצנעה, ברגישות ובאמת הפנימית שלו.
אתם יושבים כאן בני משפחתו: הוריו, אחיו, דודיו שירון אהב, והם החזירו לו אהבה גדולה. האהבה הזו תמשיך ותהיה בלב המשפחה לעד.
הזיכרון הזה יהיה לנצח.
בשם המשפחה אני רוצה להודות לכולכם: מפקדים, נגדים, וחיילים על המילים החמות שאמרתם וכתבתם, על הקשר שקשרתם עם המשפחה ועל יחסכם החם.
תהיו בריאים ומאושרים, ותשמרו על עצמכם.
בתודה ובאהבה לכולכם
ממשפחת לוי


ירון!
מאז שאתה איננו בחיים, אני ממש מרגיש לבד ואפילו בודד.
ירון, אני כעת לא יכול לדבר איתך וגם אם אני אחליט להושיט את היד ולחייג את מספר הפלאפון שלך, אף אחד לא יענה לי, כי אתה ירון, עזבת את כולנו ואותי, ללא שום הודעה מיוחדת.
רציתי כל כך לדבר איתך על הלימודים שלי ולבשר לך שעברתי את הבחינה הראשונה בהצלחה, אך לצערי, זה היה כבר מאוחר מדי, כי את הבשורה על ההצלחה בבחינה קיבלתי בדיוק שעה קלה לפני שנהרגת.
ירון, קשה עלי העובדה שלא אשמע יותר את קולך. בכל פעם שאני מגיע לגדוד לביקור, אני מרגיש בחסרונך, כי כשאתה היית בבסיס, אני הייתי מרגיש בדיוק כמו הבית.
היה לי כיף מאוד לשהות במחיצתך ולעולם אני לא אשכח את הימים היפים שלנו ביחד, את העבודה הקשה שהתמדנו בה לאורך כל הדרך והכל בשביל להצליח ולהמשיך להיות מצויינים.
ירון, כששמעתי את המקרה הנורא מכל, הרגשתי שאיבדתי את אבי בפעם השניה. היית לי מודל לחיקוי, אולי אתה כבר לא שומע אותי, אך חשוב לי מאוד שהנוכחים במקום ידעו בדיוק מה היתה האישיות שבך.
ירון, חשוב לי לספר לך שסיימתי את הלימודים שכל כך רצית שאלמד וכעת אני לומד פסיכומטרי, בדיוק כמו שהנחת אותי לעשות.
ירון, מעבר לעובדה שאיבדתי מפקד וחבר טוב, אני מרגיש שאיבדתי אבא, כי במקרים רבים שימשת לי כאבא, ממש מילאת את החסר.
מי יתן ותנוח על משכבך בשלום ותמליץ טוב בעד משפחתך והאוהבים אותך. אמן.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה