תפריט נגישות

סרן שמעון איפרגן ז"ל

מידע מורחב

הקרבות על שדה התעופה של ביירות

בתום שבוע לחימה ראשון (6 עד 11 ביוני) של מבצע של"ג, עם כיבוש כפר סיל מדרום לביירות, נמצאה חטיבה 188 בפאתי ביירות. נקבעה הפסקת אש וגדודי החטיבה התארגנו בגזרת דמור (74)- דומא (71) -כפר סיל (53) במשך חודש ימים. ב12- ביולי עברה החטיבה לגזרה המזרחית (למעט 74) ולוחמיה נטלו חלק ביום קרב נגד הסורים. בראשית אוגוסט שבו לאזור ביירות, זאת במסגרת המאמץ הצה"לי הכללי להדק את המצור על ביירות, להביא ליציאת המחבלים והסורים ממערב ביירות ובכך לסיים את מבצע "שלום הגליל".
בליל 2-3 באוגוסט פעלו כוחות חטיבה 188 וגולני נגד מחבלים והסורים בשכונות בורג'-אל-בוג'נה, אל-עוזאי ושדה התעופה הבינלאומי בעיר. ההתקפה על שדה התעופה בוצעה ע"י גדוד 74 יחד עם גדוד גולני- 12 והסתיימה בהצלחה וללא אבדות.
עמירם המג"ד מספר: "…המשימה היתה השלמת כיבוש שדה התעופה וכניסה לשכונות הדרומיות של ביירות…מה שהדאיג אותי…אתה נשאר בשדה התעופה, אתה חשוף לגמרי ותחטוף מכל השכונות." תחזיתו של המג"ד התאמתה. "…התחלנו להתבצר ב- 4 באוגוסט בבוקר התחילה התקפת 'סאגרים' חזקה…פתאום קיבלתי 'סאגר' וקיבלתי רסיסים בעיניים…" בהפגזה הסורית של בוקר ה- 4 באוגוסט, נהרגו עשרה חיילים שלושה מתוכם מגדוד 71 של החטיבה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה