תפריט נגישות

סמל אליעזר דרגו פישר ז"ל

אליעזר פישר
בן 38 בנפלו
בן קטיצה וזלטקו
נולד בקרואטיה-סיסק
בכ"ז בתשרי תרצ"ד, 17/10/1933
שרת בחיל השריון חט' 188, גד' 74
נפל בעת שירותו
בי"ב בתמוז תשל"א, 5/7/1971
מקום נפילה: עמק בית שאן
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: נהריה

קורות חיים

אליעזר (דרגו) פישר נולד ב-17.10.1933 בעיר סיסק שבקרואטיה, לשעבר יוגוסלביה.

בעודו בן 9 טעם כבר את כאב המלחמה, פציעה, רצח ויתמות.

אלי, יחד עם הוריו, סבו ואחיו הקטן, השתתף במלחמת הפרטיזנים בבוסניה שביוגוסלביה. באחת ההתקפות של האויב, נאמר לסגת, וללא ברירה לעזוב את הפצועים. אביו, שהיה רופא, סירב לעזוב וכל המשפחה נשארה במקום. הם וכל הפצועים נשחטו ע"י הצ'טניקים, נגד עיניו של אלי הקטן, אשר עשה את עצמו מת. בלכתו משם אחרי יום, נפצע ע"י כדור דומדום בכתפו. הוא גדל כמעט לבדו, ללא מגן וחום המשפחה.

בשנת 1949 עלה ארצה במסגרת עלית הנוער, והיה בקיבוץ שער-הגולן. אחרי שירותו הצבאי בנח"ל, עבר לקיבוץ דליה ונהיה שם חבר. אלי בנה משפחה. את תמר לבית פולק, אהבת נעוריו ונעוריה פגש שנית, בזמן שירותה הצבאי בשנת 1955.

באותה שנה הם נישאו. שני ילדים נולדו להם: בת, ענת ובן איתי. הוא אהב את משפחתו אהבת נפש, והיא היתה כל אושרו.

את קורות משפחתו בזמן מלחמת העולם השניה, נשא בלבו ולא דיבר, אך כאב אובדן המשפחה והיתמות, עבר כחוט השני לאורך כל חייו. הוא הרגיש חוב כלפי משפחתו המתה, על כי לדבריו לא עשה דבר למענם.

אלי למד בכוחות עצמו את מקצוע הנהלת החשבונות, הגיע לדרגה הגבוהה במקצוע- מנהל חשבונות מדופלם. הוא עבד בישאסבסט בנהריה, ואחר כך במשרד הראשי של חברת סונול בחיפה. תוך זמן קצר התקדם והגיע, בזכות מסירותו ויושרו, לתפקיד מנהל מחלקת כספים של החברה בצפון. היה אהוד על חבריו הן בעבודה והן בחיי יום יום.

בפרוץ מלחמת ששת הימים הוא אמר: "אני יוצא למלחמה, ואלחם בכל מאודי עבור משפחתי המתה, אך אשמור על עצמי למען ילדי, שלא ידעו לעולם את אשר אני עברתי". ואכן, הוא השתתף בקרבות עם גדוד 74 בעוצבת ברק, בכביש לעיר ג'נין, בצומת קבטיה, גשרי דמיה ועוד... השתתף גם בקרבות עזים ברמת הגולן. אחרי המלחמה הרגיש, כאילו נקם ולו במקצת את מות משפחתו, אך יותר מזה, היה לו סיפוק רב, כי "היה שותף פעיל במלחמה, למען הארץ שלו" כדבריו.

בשרות מילואים השתתף בפעילות מבצעית בעמק בית שאן ועקב כך נפטר.

אלי היה עדין נפש, ידיד נאמן, בעל ואבא מסור ואוהב בכל נימי נפשו.

יהי מסמך זה נר זכרון למשפחתו ולחייו, אשר נגדעו בטרם עת.

תמר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה