תפריט נגישות

סג"מ שמואל סמי אלבו ז"ל

שמואל אלבו
בן 21 בנפלו
בן רבקה וחביבי
נולד במרוקו - מקנס
בי"ט באלול תשי"ח, 4/9/1958
התגורר בנהריה
התגייס ב-אוקטובר 1976
שרת בחטיבת הצנחנים פלחה"ן
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בטבת תשל"ט, 18/1/1979
מקום נפילה: רצועת עזה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 6.
הותיר: הורים, שלושה אחים וארבע אחיות

קורות חיים

שמואל, בן חביבי ורבקה, נולד ביום י"ט באלול תשי"ח (4.9.1958) במקנס שבמרוקו. משפחתו, ברוכת הילדים, עלתה ארצה בשנת 1963 והופנתה לנהריה. כאן עשה שמואל את לימודיו היסודיים בבית הספר 'אוסישקין'. הוא היה ילד ערני, בעל אינטליגנציה גבוהה, אך בראשית דרכו לא הקדיש מזמנו ללימודים, כי מצא עניין רב יותר בתחביביו המרובים. גם בעיסוקיו הספורטיביים עשה חיל כבר מגיל צעיר.

תפנית חדה בהתפתחותו הרוחנית חלה עם סיום לימודיו היסודיים ובכניסתו לבית הספר התעשייתי 'צור' שבנהריה, בו למד ועבד במגמה למכניקה אוטומציה. היה תלמיד מבריק וסיים את בחינות הגמר בהצטיינות. מנהל בית הספר המליץ על כניסתו לביה"ס לטכנאים שבטכניון בחיפה. שמואל אמנם עבר בהצלחה את בחינות הכניסה למסלול לקדם אקדמאים, אך מפאת תאריך הגיוס הקרב לא הספיק להמשיך את לימודיו המקצועיים.

תקופת הלימודים העל יסודיים היתה תקופת פריחה גם מבחינת הישגיו הספורטיביים ומעורבותו בחיי החברה. הוא עסק רבות בדיג, בשחייה ובצלילה, אך ענף הספורט שהתמכר לו יותר מכול היה הטניס. הוא היה שחקן מן המניין בקבוצת הטניס של 'הפועל' נהריה ונטל חלק בתחרויות אזוריות וארציות, בחסות איגוד הטניס הישראלי. שמואל גם התמסר בלב ונפש לתנועת 'הצופים' וקיים באדיקות את ציווייה המוסריים. כן נטל חלק בפעילות הגדנ"ע והוסמך בו כמ"כ. בגיליון ההערכה צוין, כי הוא "חניך מעולה, בעל רצון ברזל ובעל כושר מנהיגות".

הוא סיים את הקורס כחניך מצטיין כיתתי. קריאת שירים ואף כתיבתם נכללו בתחומי ההתעניינות של שמואל. גם יומן אישי כתב. את הזמן הפנוי עד לגיוס ניצל שמואל לטיול לאירופה, במסגרת חילופי נוער. כן עבד באחד מבתי החרושת בנהריה במקצועות כרסום, השחזה, חריטה ומבלטנות.

באוקטובר 1976 גויס שמואל לצה"ל והתנדב לחיל הצנחנים. בלא קושי סיים את סדרת הטירונות ושירת בסיירת צנחנים. משם הועבר למחלקת החבלה של הסיירת (חבלה מוצנחת) ונשלח לקורס חובשים קרביים. עבר בהצלחה קורס חבלה וחימוש. נטל חלק באליפות צה"ל 1977 בכושר קרבי ושבר את שיא צה"ל במעבר מסלול-מכשולים. עבר קורס למלחמה בטרור. אחרי פעילות מגוונת זו נשלח לבי"ס למ"כים וסיימו בציון - 93 כחניך מצטיין פלוגתי. ראש המטה הכללי בעצמו העניק לו את דרגת הסמל.

שמואל נטל חלק במבצע ליטני, באביב 1978, ובפשיטות הצנחנים על ריכוזי המחבלים בדרום לבנון. סיים קורס צניחה. הוא נעתר לבקשת מפקדיו ונכנס לקורס קצינים. על פרק זה כתב אחד מחבריו לקורס: "היה נמרץ ותוסס, אך קפדן ומסודר, ועם זאת עדין נפש ומסוגל להקשיב ולשוחח, לשתף אותך בבעיותיו ולהשתתף אתך בבעיותיך". אולם, שמואל לא זכה לסיים את הקורס, הוא נפל במילוי תפקידו ביום י"ט בטבת תשל"ט (18.1.1979).

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבנהריה.

השאיר אחריו הורים, שלושה אחים וארבע אחיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה