תפריט נגישות

טוראי מיכאל יעקבי ז"ל

רשימות לזכרו

שנתיים

אלבום תמונות

שנתיים. תקופת חיים; עולם בפני עצמו. רגשות, חברה. סערת יצרים. שנתיים של אפרים מוריקים, של שדות חרושים, של ריח היורה הברוך וטללי האביב הצופנים אושר.
שנתיים, רק שתיים, שתי אצבעות על יד אחת גדולה יד חיים, והרי הן ראשית עמידתך בחיים - חייך אתה. ראשית תחילת ידיעתך, ראשית מימוש חזונך - חזוננו. שנתיים ותו לא. הכרנו זה את זה בצלו לעת ערב של חבור זה המהפך כקדרת החרס, למרגלותיו עם עדר הצאן, בססגוניות פעיותיו. מול גווניה של משתלת פרחים, בזמזום הכוורת הרוחשת מעבר לכתלו המזרחי של בית הספר.
הכרנוך - ואם באת עד הלום ושם לך כשם שקראוך מולידיך - הנה נתלעס זה בפינו עד היות לו משמעות אחרת - משמעות שלנו. שהנה פינה זו של ד' על ד' אמות שבקצה החדר הנה כולה - אתה, עד היום המקום והשם והדמות - אחדות שאין להפרידה.
גלים של מציאות חוזרים לפקדנו, כשהיינו יושבים על מדרגות בנין בית הספר, 25, כולנו - לא נעדר איש ואתה בתוכנו וספרת וצחקנו, ובהתבדחנו בשעשוע כדרך הנערים - הטלנוך בעצומו של קנטור מתוך לילה מלא ירח - אל תוך בריכה מלאת מים, והיית משייט בה בלי לבוש בגדים - כאחד שזחה עליו דעתו כחום היום.
שנתיים.
היינו מנסים דברינו, דברי נערים חמומי לב מכדורי - שהוא שם דבר אל נערות חמודות מנהלל, והיינו מיגעים עצמנו על גגותיהם של מכוניות "אגד" בהתקרב יום הששי לשקיעתו. ואתה בתוכנו, לא נופל במאומה. שנתיים של טיולי בקרים בשבת מנוחה לרגל שפונותיהם של ההרים שבגליל, לחמוד את נופה של כנרת מתחת, להישיר מבט אל העמקים הללו שהם פרי עמל - על מנת לחזור למחרת לעמוד זה מול זה במעבדה הכימית ולשבר מבחנות מתוך כוונה נוקבת - לדעת ויהי מה.
כזה היית. קל תנועה - מהיר מחשבה, רצית לדעת הרבה ולא תמיד מצאת ידך לקלוט הכל. אהבת להשקיף צפונה אל אותו רכס אתנח שבתחומו על עצמון והר כנען, אל אותה עיר פלאים שקבלה ומסורת ילדוה - וסבל ועמל נועדו בה, שרבים הלכו לינוק ממנה רוח גבורה וטחו עיניהם מראותה כאשר ראיתה אתה: צפור נפשו של גליל.
אשריך שזכית לשחררה.
מיכאל יעקבי - המכונה בפינו: ברך
שנתיים של אביב עלומים.
זכר יקר.
שנתיים בצלו של תבור, שלמרגלותיו עדר הצאן בססגוניות פעיותיו שכה אהבת.
יהיו אלה - תבור מזה והר כנען מזה, עדות נאמנה לדרך בה בחרת למן עלומיך.
ויהי המרחק בין תבור והר כנען נאמן לארצנו הקטנה ספוגת הדם והדמעות, כי אכן נתרצו דמיך לה.
אפרים, הר תבור, ביה"ס החקלאי ע"ש כדורי מחזור י'


מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה