תפריט נגישות

סמ"ר נעם קרן ז"ל

נעם קרן
בן 21 בנפלו
בן קלרה וזיגי
נולד בנהריה
בי"ג באייר תש"כ, 10/5/1960
התגורר בנהריה
התגייס ב-יולי 1978
שרת בחיל הים קומנדו הימי
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ב בסיון תשמ"א, 14/6/1981
מקום נפילה: בין בית המכס לגשר אריק
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 3, שורה: 4, קבר: 4.
הותיר: הורים, שלוש אחים ואחות

קורות חיים

בן זיגי וקלרה, נולד ביום י"ג אייר תש"כ, (10.5.1960) בנהריה. הוא היה בן יחיד להוריו מנשואים שניים, אבל היו לו אחיות ואח מנשואיהם הקודמים של הוריו. הוא היה ילד אהוב על בני משפחתו, באופיו החביב, בחיוכו, בשמחת-החיים שבו.

הוא למד בבית-הספר היסודי על-שם וייצמן בנהריה. המשיך לימודיו בית-הספר הטכני "בסמ"ת" בחיפה, במגמת מיכשור ובקרה. השתייך לתנועת הצופים, תחילה כחניך ואחרי-כן כמדריך.

היה פעיל בגדנ"ע במסגרת בית-ספרו. התמסר לספורט ימי לענפיו השונים: שחיה, צלילה ודיג תת-ימי, הוא ארגן טיולים ברגל ברחבי הארץ והוציא חוברת-הדרכה לטיולים בגליל המערבי, מיועד לחניכי הצופים בנהריה.

הוא אהב ספרים, מוסיקה, ספורט וטיולים בכל חלקי הארץ, היה נווט מצטיין וזכה בתחרות ניווט עם קבוצת תלמידי "בסמ"ת", אותם הוביל במסגרת הגדנ"ע. בגיל 15 עבר קורס צלילה ונהג לצלול במימי ים-סוף. לקראת גיוסו לצה"ל שאף להתנדב לשרת בקומנדו הימי. בגיל 17 עבר גיבוש ראשון לקראת שרותו בשייטת.

הציעו לו להתגייס לחיל האויר ולשרת כטייס, אבל הוא העדיף את השירות בחיל הים.

אחרי שסיים י"ב כיתות "בסמ"ת" ועבר בהצלחה את בחינות הבגרות, המשיך ללמוד בכיתה י"ג לקבלת תואר הנדסאי מוסמך. חתם על התחייבות לשרת שנה נוספת בצבא הקבע, כעתודאי.

לפני שהתגייס, אחרי שגמר את לימודיו, הספיק לצאת לטיול עם תרמיל על הגב למדינות צפון אירופה. הוא חזר ארצה והתגייס לצה"ל, ביולי 1978. עבר בהצטיינות את האימונים המפרכים ואת המבחנים בקומנדו הימי. באפריל 1980 סיים קורס מ"כים, כחניך מצטיין, ועלה לדרגת רב"ט. באוגוסט 1980 סיים קורס מתקדם כצולל-לוחם ועלה לדרגת סמ"ר.

במוצאי יום הזכרון לחיילי צה"ל, בליל 6.5.1981 נסע במשאית צבאית בתפקיד, יחד עם עוד תשעה חיילים. הם היו בדרכם חזרה מפעילות מבצעית לבסיסם ברמת-הגולן. בדרך אירעה להם תאונת-דרכים קטלנית. שלושה חיילים נהרגו ושבעה נפצעו. נעם נפצע פצעים אנושים ובמשך כששה שבועות נאבק על חייו. הוא נפטר ביום י"ב בסיון תשמ"א (14.6.1981). בן 21 היה במותו.

נעם הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנהריה. הוא השאיר אחריו הורים, שלוש אחיות ואח.

מפקד יחידתו כתב עליו להוריו: "במשך שנה וחצי העברנו את נעם בכור ההיתוך של אימונים מפרכים על-מנת להפכו מנער ללוחם. הוא התקשה בשלבים הראשונים של הקורס, אך התחזק והתפתח עד שסיים את המסלול בין המצטיינים שבחבורה. מסיבות אובייקטיביות לא נכלל ביחידת הצלילה, אך הוא התעקש ונטל על עצמו לחזור למסגרת אימונים כמתחיל, ובלבד להיות משובץ כצולל ימי. נחישותו זו ליטול על עצמו מחדש עול החניכות נתקבלה בהערכה ובפליאה על-ידי מפקדיו וחבריו".

שנה לאחר שנהרג הופיעה חוברת לזכרו ובה פרקים על תולדות חייו.

נעם היה חבר באגודת השחיה של הפועל נהריה. מאז מותו מתקיים כל שנה בחודש דצמבר משחה בינלאומי על שם נעם קרן ז"ל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה