תפריט נגישות

רב"ט יעקב קוקו שוארץ ז"ל

יעקב שוארץ
בן 24 בנפלו
בן חיה וצבי
נולד ברחובות
בו' בסיון תש"ג, 9/6/1943
התגורר בבית ניר
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ירושלים - גבעת התחמושת
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 18, קבר: 02.
הותיר: אשה ובת

קורות חיים

בן צבי וחיה. נולד ביום ו' בסיון תש"ג (9.6.1943) ברחובות.

למד בבית הספר היסודי שם ולאחר שסיים את לימודיו בו התחיל ללמוד בבית הספר התיכון המקצועי "אורט". יחד עם לימודיו אלו הקדיש הרבה מזמנו לפעילות בתנועת "השומר הצעיר". נוסף ל"עיסוקו" זה היתה בו רוח ספורטיבית והרבה השתתף במשחקי הכדוריד הוא גם נסע עם נבחרת הכדוריד של רחובות לשורת משחקים לחוץ לארץ.

יעקב יצא לנח"ל ולאחר תקופה של הכשרה, טירונות ושהיה שנה בנח"ל בקיבוץ בנגב הגיע עם גרעינו "רשף" לאימון המתקדם. הוא השתייך לפלוגת מפקדי כיתה וזו עשתה ימים ולילות באימונים קשים מאד. יעקב השתתף בכל הצניחות, אף על-פי שהיה סובל ממיחושים ברגלו. הוא התבלט בין חבריו בכושרו הגבוה, בעזרתו לזולתו ובבת השחוק אשר לא סרה מעל שפתיו. עם שחרורו עבר לבית ניר, הוא המשק אשר גרעינו השלים. שם התחיל לעבוד בשלחין. בד בבד עם עבודתו הקים את קבוצת הכדוריד של קיבוצו. עבד במרכז הקניות בנהיגת משאית, אך הוא חלם לצאת ללמוד ב"מכון ווינגייט" אלא שנישואיו ולאחר מכן הולדת הבת הבכירה הביאו לידי דחיית התכנית שלו.

אחרי שחרורו מן הצבא היה יוצא למילואים מדי פעם ולפני מלחמת ששת הימים נקרא שוב לדגל. צו הקריאה מצא אותו, ככל חבריו, מוכן לצאת ותקוותו היתה כי אך לזמן קצר הוא נקרא וכאשר המתיחות תעבור ישוב לביתו. אך לא כאשר דימה היה, כי ביום השני לקרבות המלחמה, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), נפל בקרב שנערך בירושלים הבירה תוך לחימה בתעלות על גבעת התחמושת.

הניח אשה ובת.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

בחוברת "53 מהם", בהוצאת הקיבוץ הארצי לזכר חבריו שנפלו במלחמה, הוקדש עמוד לתולדותיו. בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הוקדש עמוד לתולדותיו ולתיאור קרבו האחרון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה