תפריט נגישות

רב"ט סולי-שלום שוורץ ז"ל

סולי-שלום שוורץ
בן 28 בנפלו
בן דורה ושמואל
נולד ברומניה - באקו
בי"ב בחשוון תש"ו, 19/10/1945
התגייס ב-מאי 1966
שרת בחיל התותחנים יח"פ 744
נפל בקרב
בט"ז בתשרי תשל"ד, 12/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: עין זיוון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 3, שורה: 6, קבר: 16.

קורות חיים

סולי, בן דורה ושמואל, נולד ביום י"ב בחשון תש"ו (19.10.1945) בבקאו שברומניה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1964. הוא למד בבית-ספר יסודי בבקאו ואחר-כן המשיך את לימודיו שנתיים בבית-ספר תיכון שם. סולי גדל בעיר הולדתו ולאחר שסיים את לימודיו, עבד שם כצבע במפעל ממשלתי. לאחר שעלתה משפחתו ארצה והשתקעה בנהריה, המשיך סולי במסלול של עבודה. תחילה נתקבל לעבודה אצל קבלן בנין ועבד כצבע, אחרי-כן כעוזר למלגזן במפעל "ישאסבסט" בעיר.

סולי גויס לצה"ל בסוף מאי 1966 והוצב לחיל התותחנים. לאחר שהשלים את האימון הבסיסי המקוצר, כנהוג לגבי עולים חדשים, השתלם בקורס תותחני שדה, סיימו בציון טוב, והוצב לשירות מילואים כתותחן שדה בגדוד תותחי שדה. לאחר שסיים את שירותו הסדיר, חזר לעבודה במפעל "ישאסבסט". באחרונה עבד כמכונאי ב"ישקר" בנהריה והתגורר עם אשתו ובנו בקרית-חיים. עם גדודו השתתף במלחמת ששת הימים וכעבור זמן עבר אימון נוסף ונקבע תפקידו כתותחן מרגמות בינוניות בגדוד שדה. כשפרצה מלחמת יום הכיפורים, התייצב ביחידתו, ונשלח עמה לחזית רמת הגולן. הוא נלחם עמה בקרבות הבלימה נגד הסורים. ביום ט"ז בתשרי תשל"ד (12.10.1973) נפגע סולי ונהרג בהפגזה, בעומדו על משמרתו דרומית לעין-זיוון. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בנהריה. השאיר אחריו אישה ובן, הורים ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה שלו: "סולי היה חייל טוב ואהוד על חבריו, ומילא את תפקידיו לשביעות רצון מפקדיו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה