תפריט נגישות

סמל מרדכי דרעי ז"ל

מרדכי דרעי
בן 20 בנפלו
בן ג'ורג'ט ומסעוד
נולד במעלות
בי"ז בסיון תשכ"ד, 28/5/1964
התגורר במעלות
התגייס ב-אוגוסט 1982
שרת בחיל הלוגיסטיקה חטמ"ר 769
נפל בקרב
בי"ח בחשוון תשמ"ה, 13/11/1984
מקום נפילה: לבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: נהריה
הותיר: הורים, שש אחיות וארבעה אחים

קורות חיים

בן ג'ורג'ט ומסעוד, נולד ביום י"ז בסיוון תשכ"ד (28.5.1964) במעלות, להורים שעלו ממרוקו. כבן למשפחה מרובת ילדים, היה מרדכי מוקף תמיד באהבת אחיו ואחיותיו. הוא התרועע עמם ויחדיו חלקו עם ההורים חיי צניעות והסתפקות במועט. מרדכי למד בבית-הספר היסודי "רמב"ם" בנהריה, והמשיך בבית-הספר העל-יסודי "חוות השומר". וכדי לרכוש מקצוע הוא החל ללמוד טכנאות אלקטרוניקה בחיפה. תקופה מסוימת לפני הגיוס, עבד מרדכי כעוזר מודד בנהריה ואת שכרו מסר להוריו.

מרדכי גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1982, ולאחר הטירונות הוצב בחטיבה מרחבית בצפון. כאן באו לידי ביטוי כל התכונות הטובות שהיו בו. מראשית דרכו בצבא הצטיין מרדכי בכל מעשיו ומפקדיו, שעמדו על תכונותיו, קידמוהו בדרגה. בהמלצה לקידום בדרגה נאמר: "חייל יעיל ואחראי משקיע מעל ומעבר בעבודתו".

היה למרדכי קסם אישי, שהשאיר רושם בל-יימחה על כל הבאים איתו במגע. על פועלו והתמסרותו זכה לתעודות הוקרה והצטיינות ממפקדיו, וכחייל מצטיין בחטיבה התקבל אצל נשיא המדינה ביום העצמאות תשמ"ד.

שנתיים רצופות שירת מרדכי בלבנון, וביום י"ח בחשוון תשמ"ה (13.11.1984), נפל בקרב בלבנון והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בנהריה.

הניח אחריו הורים, שש אחיות וארבעה אחים.

במכתבו למשפחה השכולה, ציין מפקדו הישיר, כי "מרדכי ז"ל היה מהטובים שבינינו, עשה את תפקידו באופן הטוב ביותר, חבר נאמן ומסור. איש שקט וחרוץ אהוב ואהוד על כולנו".

מפקד החטיבה במכתבו אמר, כי "מוטי ז"ל היה בחטיבה סמל ומופת. בעבודתו ובהתנהגותו היה משכמו ומעלה. צוין לשבח בפני כחייל מצטיין של החטיבה, וכן צוין כחייל מצטיין על-ידי אלוף הפיקוד. נחבא אל הכלים, מסור ואחראי מאין-כמוהו. אהוד על כולם. מעולם לא התלונן, מעולם לא ביקש ורק ידע לתת, את הכל".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה