תפריט נגישות

רב"ט רוסלן סמננקו ז"ל

רוסלן סמננקו
בן 19 בנפלו
בן יבגניה ווולנטין
נולד באוקראינה - ויניצה
בי"ז בטבת תשל"ד, 11/1/1974
התגייס ב-מאי 92
שרת בחיל האויר טייסת תעופה
נפל בעת שירותו
בכ"ד באייר תשנ"ג, 15/5/1993
מקום נפילה: הר מירון והאזור
באזור הגליל
מקום קבורה: נהריה - צבאי
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 3.
הותיר: הורים ואחות - אינסה

קורות חיים

בן יבגניה וולנטין, נולד ביום י"ז בטבת תשל"ד (11.1.1974), בויניצה, אוקראינה. בן בכור להוריו. רוסלן גדל במשפחה שוחרת תרבות ואמנות, וכבר מגיל צעיר מאוד הרבה לקרוא ספרות רוסית ואוניברסלית וידע לצטט בעל-פה שירים רבים. בבית-הספר היה תלמיד מצטיין והרבה לקרוא ולהרחיב את הדעת בנושאי ספרות, אמנות ומדעים. בחופשות הלימודים טייל עם הוריו בחיק הטבע וביקר בתיאטרון ובמוזיאונים.

רוסלן היה אחראי ונדיב גם בתוך התא המשפחתי, ולאחר הולדת אחותו הצעירה, אינסה, סייע להוריו בגידולה והיה לה לאח אוהב, טוב ומסור. בכל שנות חייו שמר על יחסים הדוקים וחמים עם הוריו, אחותו ובני המשפחה האחרים. כשמלאו לו חמש עשרה

התקבל ללימודים במכללה לסיעוד, מתוך כוונה להמשיך ללימודים גבוהים ברפואה. הוא הספיק ללמוד שנה במכללה, ומתוך סקרנותו ורצונו להרחבת הדעת התעמק בתקופה זו במדעי הטבע, בכימיה וברפואה.

במקביל ללימודיו, החל בהכנות לקראת העלייה לישראל. רוסלן למד עברית בכוחות עצמו וביסודיות האופיינית לו, וקרא ספרים רבים על ישראל. כשהיה בן שש עשרה עלתה המשפחה ארצה ורוסלן החל את לימודיו בבית-הספר התיכון "עמל" בנהריה, תחילה בכיתת עולים חדשים, אך עד מהרה השתלב בכיתה רגילה. חרף ציוניו הגבוהים החליט לעבוד ולהתגייס, ולדחות את המשך לימודיו עד לאחר שירותו הצבאי. רוסלן התכוון להמשיך את לימודיו בקורס רפואי ולהיות דוקטור.

רוסלן קרא הרבה והיה איש מעניין ובן ואח למופת שממנו אפשר היה ללמוד.

במאי 1992 גויס לצה"ל ולאחר שהשתלב בקורס כיבוי אש, הוצב ליחידתו בחיל האוויר. רוסלן היה אהוד ומקובל על חבריו, המשבחים את רוחב לבו, צניעותו ועדינותו, וכן על מפקדיו שהעריכו את אחריותו, את כושרו האינטלקטואלי ואת הידע הנרחב שלו בתחומים כה רבים.

ביום כ"ד באייר תשנ"ג (15.5.1993), נפל רוסלן בעת שירותו. בן תשע עשרה היה בנופלו. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנהריה. הותיר אחריו הורים ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה