תפריט נגישות

סמל בנימין ולטר שטיין ז"ל

בנימין שטיין
בן 28 בנפלו
בן מרתה וקרל
נולד בגרמניה - הונגן
בח' בכסלו תרפ"א, 19/11/1920
שרת בחיל האויר כנף 15
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח באייר תש"ח, 6/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: תל אביב - שדה תעופה דב
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן קרל ומרתה. נולד ב- 19.11.1920 בעיר הונגן ליד פרנקפורט, גרמניה. היה נער ש"נחבא אל הכלים". תלמיד מוכשר שעיקר עניינו בקריאה ולימוד. עם עלות היטלר לשלטון החליטו הוריו לעלות ארצה, אך בגלל קשיים כלכליים נתעכבה הנסיעה, וכדי להציל לפחות את חיי הבן הבכור נשלח בנימין בן ה-13 לקרוביו בארצות-הברית.

כעבור שנה, ב-1935, עלו ההורים עם בנם השני להתישבות חקלאית בנהריה. בנימין רצה אף הוא לעלות לארץ, אולם הוריו הציעו לו לסיים תחילה את לימודיו בבית-ספר חקלאי כדי שיהא לעזר במשקם.

בגמר לימודיו יצא להשתלמות בקליפורניה. בינתים פרצה מלחמת-העולם והוא התנדב לחיל-האויר של ארצות-הברית. מן הבסיס באנגליה השתתף ב-20 טיסות הפצצה גדולות מעל גרמניה, ובכללן הפצצת פונמונדה. עם סיום המלחמה עלה לארץ ונפגש עם הוריו שלא ראם 12 שנה. עיקר מטרתו- המשך הלימודים, ובשנת 1946 נכנס למחלקת המהנדסים הכימיים בטכניון העברי. היה מן הסטודנטים האמריקניים המועטים שהתגברו על קשיי השפה והלימודים. היה שקט, מתבודד ומסור.

לפני פרוץ מלחמת-השחרור סירב לחזור לארה"ב עד "יעבור זעם", והתנדב לחיל-האויר הישראלי. נפל ב-6.6.1948 בשדה-התעופה בתל-אביב. למחרת היום נקבר בבבית העלמין בנחלת-יצחק.

(תמונתו מתוך פרויקט "לתת פנים לנופלים")

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה